Протягом січня 2011 року, виконуючи основні вимоги Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", з метою оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, задоволення законних вимог заявників, Головним управлінням Держкомзему у Миколаївській області забезпечено своєчасний, об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян. За результатами розгляду звернень заявникам надаються письмові відповіді в установлені чинним законодавством строки.
За цей період до Головного управління Держкомзему у Миколаївській області надійшло та розглянуто 20 звернень громадян, з них від облдержадміністрації – 9 звернень, або 45,0% від загальної кількості.
Слід відзначити, що із зазначеної кількості зверненьзвернень надійшли до Головного управління у грудні 2010 року, а відповіді на них надано у січні 2011 року.
Основний спектр порушених у них питань: щодо роз’яснення вимог земельного законодавства, інформаційні запити — 28 звернення, що складає 10% від загальної кількості; щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки (складання державних актів на право власності на земельні ділянки) — 4 звернень, або 20%; щодо роздержавлення та розпаювання земель сільськогосподарських підприємств, визнання права на земельну частку (пай) — 6 звернень, або 30%; щодо надання, вилучення земельних ділянок — 2 звернення, або 10%, щодо регулювання орендних відносин (виплата орендної плати, збільшення розміру орендної плати, укладання та розірвання договорів оренди тощо) — 2 звернення, або 10%; щодо вирішення земельних спорів (щодо межі суміжного землекористування, тощо) — 1 звернення, або 5%; скарги на дії (бездіяльність) посадових осіб територіального органу Держкомзему у Миколаївській області, облдержземінспекції, Миколаївської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", ДП "Миколаївській науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" – 0 звернень; скарга на дії (бездіяльність) посадових осіб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування — 0 звернень; інші питання — 3 звернення, або 15%.
Із цих звернень громадянзвернень надійшло від осіб, які потребують соціального захисту, або 35 % від загальної кількості звернень.
Протягом січня повторних звернень від громадян до Головного управління не надходило.
За січень розглянуто та надано відповіді на 7 звернень громадян, що надійшли від Урядової гарячої лінії, з них з питання:
– роз’яснення вимог Порядку безоплатних оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки – 0 звернень;
– стан виконання робіт зі складання державних актів на право власності на земельні ділянки – 4 звернення.
Також у зверненнях до Урядової гарячої лінії громадяни порушували питання, що не стосуються реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.09 №844 (із змінами), а саме:
– щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки на загальних підставах (ст. 118, 121, п. 4 ст. 116 Земельного кодексу України) – 1 звернення;
– щодо регулювання орендних відносин – 0 звернень;
– щодо інших питань (визнання права на земельну частку (пай), погодження межі суміжного землекористування, вирішення земельних спорів, тощо) – 2 звернення.
До Урядової гарячої лінії за січень звернулося 4 жителя м. Миколаєва (3 з них порушували питання по Жовтневому району), 1 житель м. Южноукраїнська, 1 житель Новоодеського району , 1 житель Хмельницької області (питання по Казанківському району).

Згідно з розпорядженням голови облдержадміністрації від 24.12.2010 №477-р "Про затвердження графіків особистих та особистих виїзних прийомів громадян головою облдержадміністрації, першим заступником, заступниками голови Миколаївської облдержадміністрації на 2011 рік" прийнято наказ начальника Головного управління від 29.12.2010 №148-адм "Про затвердження Графіків особистого та виїзних прийомів громадян керівництвом Головного управління Держкомзему у Миколаївській області у 2011 році".
З метою проведення широкої роз’яснювальної роботи серед громадян з питань реалізації їх конституційних прав Головним управлінням проводяться відповідні заходи, у тому числі й виступи на телебаченні та радіо.

Дата проведення Тематика "гарячої лінії" Ким проведено Кількість громадян, що звернулися Характерні запитання, зауваження, пропозиції
28.01.11 Звернення громадян Миколаївської області за 2010 рік з питання регулювання земельних відносин Заступник начальника головного управління Держкомзему у Миколаївській області Тумілович В. Е.

Періодично у засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті Головного управління Держкомзему у Миколаївській області оприлюднюються узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.
Головне управління Держкомзему та територіальні органи Держкомзему у Миколаївській області готують та подають матеріали з метою їх опублікування на сторінках місцевих друкованих засобів масової інформації.