Порядок виправлення допущених в державному акті на право власності на земельну ділянку чи на право постійного користування земельною ділянкою помилок, а також порядок отримання нового державного акта замість втраченого або зіпсованого передбачено Інструкцією про заповнення бланків державних актів на право власності на земельну ділянку і на право постійного користування земельною ділянкою, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 22.06.2009 №325.
Відповідно до цієї інструкції виправлення орфографічних або технічних помилок у державному акті не допускається. Землевласник (землекористувач), у разі виявлення таких помилок у виданому державному акті, має звернутися до відповідного територіального органу Держкомзему із заявою (клопотанням) про видачу нового державного акта. У заяві (клопотанні) відображається суть виявлених помилок. До заяви (клопотання) необхідно додати: копію такого державного акта, копію акта приймання-передавання межових знаків на зберігання; копію акта перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності; копію документа, на підставі якого набуто право на землю. Новий державний акт видається протягом 15 робочих днів з дати надходження вищезазначених документів до територіального органу Держкомзему за рахунок органу, який здійснив реєстрацію такого державного акта. Державний акт, у якому було допущено помилку, повертається до відповідного територіального органу Держкомзему і вважається зіпсованим.
При втраті (пошкодженні) державного акта землевласнику (землекористувачу) видається новий державний акт. Для його отримання необхідно письмово звернутися до відповідного територіального органу Держкомзему. У заяві (клопотанні) зазначається: де, коли і за яких обставин втрачено (пошкоджено) державний акт. До заяви (клопотання) додаються: копія акта приймання-передавання межових знаків на зберігання; копія акта перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності; копія документа, на підставі якого набуто право на землю. При втраті державного акта землевласник (землекористувач) розміщує відповідне повідомлення в місцевих друкованих засобах масової інформації. Якщо протягом місяця з дня публікації ніяких повідомлень щодо втраченого державного акта не надійшло, землевласнику (землекористувачу) видається новий державний акт. Видача державних актів взамін втрачених (пошкоджених) здійснюється протягом 15 робочих днів з дня отримання територіальним органом Держкомзему заяви (клопотання) з усіма необхідними додатками на платній основі відповідно до законодавства.
Новий державний акт (на ім’я спадкодавця) взамін зіпсованого, втраченого (пошкодженого) видається також спадкоємцю на запит нотаріуса щодо витребовування документів, необхідних для вчинення нотаріальних дій, відповідно до статті 4 Закону України "Про нотаріат".
Новий державний акт взамін зіпсованого, втраченого (пошкодженого) видається за наявності в територіальному органі Держкомзему другого примірника відповідного державного акта та/або документації із землеустрою Державного фонду документації із землеустрою, відомостей щодо земельної ділянки та її власника (користувача) в державному реєстрі земель та за умови дотримання вимог щодо розміщення повідомлення про втрату державного акта в місцевих друкованих засобах масової інформації.
Земельне законодавство, Землеустрій, Кадастр і реєстрація, місто Миколаїв, Питання-відповіді
Що робити у випадку втрати, пошкодження державного акта або виявлення в ньому помилок?