«Українська національна кадастрова система і гео-портал з Публічною кадастровою картою сприяли підвищенню прозорості і зменшенню можливостей для корупційних дій», – так оцінили фахівці Світового банку перші результати запровадження з 1 січня 2013 року електронного кадастру та вільного доступу громадян через Інтернет до кадастрової карти.
У документі Світового за результатами вивчення функціонування Національної кадастрової системи, створення якої здійснювалося в рамках інвестиційного проекту «Видача державних актів на право власності на землю та розвиток системи кадастру», наголошено, що вона «практично усуває зайву бюрократію, сприяє спрощенню процедур і зменшенню кількості бюрократичних кроків на шляху реєстрації прав власності, різко зменшує витрати часу на надання послуг громадськості, усуває затримки і зменшує вартість послуг». Окрім того, «нова система сприяє підвищенню прозорості даних про права власності, залученню громадськості до поліпшення якості даних і підвищенню відповідальності надавачів послуг».
Останнє фахівці Світового банку пов’язують, зокрема, з тим, що «громадяни можуть відстежувати стан проходження своїх заявок в режимі он-лайн з допомогою нової веб-послуги, що становить ще один крок на шляху зменшення корупції».
На думку експертів Світового банку, «електронна кадастрова система забезпечує поліпшені послуги користувачам – з погляду кількості кроків, що їх мають виконати клієнти для взаємодії з Держземагентством, часу та витрат».
Порівнюючи ситуацію до і після 1 січня 2013 року, у документі вони звертають увагу на таке: «кількість процедур/етапів, що їх виконують Держземагентство/Центр Державного земельного кадастру для реєстрації земельної ділянки, скоротилася з 5 до 2», і при цьому усунено необхідність «відвідувати обласний офіс та офіс Центру державного земельного кадастру – тепер клієнти мають відвідати лише районний офіс»; «час, необхідний для реєстрації нової земельної ділянки, зменшився із загалом більше місяця до, в середньому, 41 хвилини – в разі, якщо повний набір базових документів правильно підготовлений заявником»; «час очікування в територіальних офісах для подання заяви чи запиту працівникам служби зменшився (наприклад в Бориспільському районному офісі), з кількох годин до 10 хвилин»; «вартість видачі витягу зменшилася на 50%, а вартість реєстрації – на 31 відсотка».
Зменшення кількості контактів із чиновниками звужує підґрунтя для корупції. Окрім того, до кадастру тепер потрапляє лише коректна і повна інформація про ділянки. Бо якщо раніше землевпорядні організації могли принести будь-як оформлені дані про ділянку і «домовитися» з чиновником про те, щоб їх прийняли, то тепер все перевіряє не чиновник, а автоматизована система. А з нею «домовитися» неможливо.
Інформаційне суспільство, Адміністративні послуги, Запобігання корупції, Земельна реформа, Кадастр і реєстрація, Офіційна хроніка та новини
Експерти Світового банку: Національна кадастрова система сприяє залученню громадськості до поліпшення якості даних і підвищенню відповідальності землевпорядників
Comments are Closed