Протягом січня-червня 2010 року, виконуючи основні вимоги Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008, з метою оперативного вирішення питань, порушених у зверненнях, задоволення законних вимог заявників, Головним управлінням Держкомзему у Миколаївській області забезпечено їх своєчасний, об’єктивний, всебічний розгляд. За підсумками вирішення питань заявникам надаються письмові відповіді в установлені законодавством строки.
За січень-червень 2010 року до Головного управлінням Держкомзему у Миколаївській області надійшло та розглянуто 347 звернень громадян, з них від облдержадміністрації — 151 звернення, або 43,51% від загальної кількості.
Основний спектр порушених у них питань: щодо роз’яснення вимог земельного законодавства, інформаційні запити — 41 звернення, що складає 11,81% від загальної кількості; щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки (складання державних актів на право власності на земельні ділянки) — 124 звернення, або 35,73%; щодо роздержавлення та розпаювання земель сільськогосподарських підприємств, визнання права на земельну частку (пай) — 28 звернень, або 8,06%; щодо надання, вилучення земельних ділянок — 19 звернень, або 5,47%, щодо регулювання орендних відносин (виплата орендної плати, збільшення розміру орендної плати, укладання та розірвання договорів оренди тощо) — 24 звернення, або 6,9%; щодо вирішення земельних спорів (щодо межі суміжного землекористування, тощо) — 22 звернення, або 6,3%; скарги на дії (бездіяльність) посадових осіб територіального органу Держкомзему у Миколаївській області, облдержземінспекції, Миколаївської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", ДП "Миколаївській науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" – 9 звернень, або 2,59%; скарга на дії (бездіяльність) посадових осіб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування — 3 звернення, або 0,86%; інші питання — 77 звернень, або 22,19%.
Протягом цього ж періоду надійшло та розглянуто 39 повторних звернень, з них: щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки (складання державних актів на право власності на земельні ділянки) — 22; щодо регулювання орендних відносин (виплата орендної плати, збільшення розміру орендної плати, укладання та розірвання договорів оренди тощо) — 4; з питань правомірності вилучення земельної ділянки з користування заявника – 3; з питань самовільного зайняття земельної ділянки суміжним землекористувачем – 1; щодо вирішення земельних спорів — 5; скарга на дії (бездіяльність) посадових осіб територіального органу Держкомзему у Миколаївській області, облдержземінспекції, Миколаївської регіональної філії ДП "Центр ДЗК", ДП "Миколаївській науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" – 1; скарги на дії (бездіяльність) посадових осіб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування — 1, розпаювання та роздержавлення земель – 2.
За підсумками аналізу зазначених звернень вважаємо, що одними з основних причин, що сприяють виникненню повторних звернень є недостатня правова освіта та свідомість населення; категоричне небажання заявників вирішувати питання в судовому порядку – у випадках, коли вирішення порушених у зверненнях питань належить виключно до компетенції суду; а також той факт, що громадяни не завжди розрізняють до компетенції якого органу належить вирішення порушеного у зверненні питаня.
Крім цього, за січень-червень розглянуто та надано відповіді на 316 звернень, які надійшли від урядової гарячої лінії, які стосуються: роз’яснення вимог Порядку безоплатних оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки (97); стану виконання робіт зі складання державних актів на право власності на земельні ділянки (78).
Також у зверненнях до урядової гарячої лінії громадяни порушували питання, що не стосуються реалізації Постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.09 (із змінами), а саме:
– щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки на загальних підставах (ст. 118, 121, п. 4 ст. 116 Земельного кодексу України (40 звернень);
– щодо регулювання орендних відносин (5 звернень);
– щодо інших питань (визнання права на земельну частку (пай), погодження межі суміжного землекористування, вирішення земельних спорів тощо) (96 звернень).
Керуючись розпорядженням голови облдержадміністрації від 17.12.2009 №477-р "Про затвердження графіків особистих та особистих виїзних прийомів громадян головою облдержадміністрації, першим заступником, заступниками голови Миколаївської облдержадміністрації на 2010 рік", наказом начальника Головного управління від 04.01.2010 №2-адм затверджено Графік особистого прийому громадян керівництвом Головного управління Держкомзему у Миколаївській області у 2010 році, Графік проведення виїзних прийомів громадян начальником Головного управління Держкомзему у Миколаївській області у 2010 році.
У Головному управлінні приділяється особлива увага та уважне ставлення до розгляду звернень та вирішення проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, непрацездатні особи та особи, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері, інші особи, які потребують соціального захисту та підтримки. Також забезпечується належна взаємодія з органами місцевого самоврядування для оперативного і всебічного вирішення в межах наданих повноважень та інших вимог законодавства питань, з якими звертаються громадяни на особистому прийомі.

Категорія заявників
Кількість звернень, отриманих за І півріччя 2010 року
Порівняння з відповідним періодом минулого року (+,-)
Кількість звернень, отриманих за відповідний період минулого року
"Мати-героїня"
1
+1
0
Інвалід Великої Вітчизняної війни
0
-4
4
Герой Соціалістичної праці
0
 
0
Герой Радянського Союзу
0
-1
1
Герой України
0
 
0
Всього:
1
-4
5

Кількість і питома вага звернень громадян, які потребують соціального захисту

Категорія заявників
Кількість звернень, отриманих за І півріччя 2010 року
Порівняння з відповідним періодом минулого року (+,-)
Кількість звернень, отриманих за відповідний період минулого року
Учасники Великої Вітчизняної війни
3
+3
0
Учасники бойових дій
3
+3
0
Удови загиблих на фронті
0
 
0
Багатодітні сім’ї
3
+3
0
Одинокі матері
0
 
0
Ветерани праці
14
+7
7
Пенсіонери
77
+37
40
Особи, які постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС
0
 
0
Інваліди
21
+20
1
Всього:
121
73
48

Таким чином, із 347 звернень громадян, 121 (або 34,87% від загальної кількості) надійшло від громадян, які потребують соціального захисту.