Бажаючі отримати на руки документи, що підтверджують право власності на земельну ділянку, сьогодні стикаються з проблемою – державні акти просто не видають. Що ж стало причиною цього та чи буде проводитись дана робота в подальшому? На це питання відповідає начальник відділу Держкомзему в Арбузинському районі Олексій ДОВГАНЬ
Одна з причин того, чому з видачею державних актів на право власності на земельну ділянку сталася така ситуація, – перехідний період при передачі повноважень від Центру земельного кадастру до територіальних органів Держземагентства. З початку 2011 року саме вони здійснюють реєстрацію документів на право власності на земельну ділянку. На жаль, організаційні моменти передачі повноважень не були до кінця продумані. Тому робота й ускладнилася.
Про те є й інша причина — прогалини в нормативному врегулюванні питань реєстрації земельних ділянок та права на них, у тому числі – механізму та строків надання послуг територіальними органами Держземагентства та Центром кадастру, порядку їх взаємодії при наданні послуг, а також джерел, з яких ці послуги будуть фінансуватися. З одного боку, Порядками ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування нею, договорів оренди землі, затвердженими Постановою Кабміну від 9 вересня 2009 року №1021, та Тимчасовим порядком присвоєння кадастрових номерів, затвердженим постановою Кабміну від 18 серпня 2010 року №749, на Центр кадастру, який функціонує на принципах самоокупності, покладено низку функцій, з іншого боку – можливості стягувати плату за їх виконання не передбачено. Тобто — грошей Центр кадастру брати не може, а платити людям зарплату та податки зобов’язаний.
Протестом Генеральної прокуратури України зупинено дію постанови, якою передбачено, що безкоштовну приватизацію фінансує держава. Причиною такого рішення Генпрокуратура називає суперечність положень цієї постанови чинному законодавству України, зокрема, Закону “Про захист конституційних прав громадян на землю”, яким передбачено, що роботи із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки, є платними. Крім того, Закон “Про Державний бюджет України на 2011 рік” не передбачає фінансування заходів з безоплатного оформлення та видачі державних актів на право власності на земельну ділянку. Найближчим часом цю постанову буде приведено у відповідність до вимог законодавства. А зараз вирішується питання, щоб на відповідному рівні закріпити положення, що безкоштовно приватизація земельної ділянки здійснюватиметься тільки для малозабезпечених верств населення.
Держземагентство ще в листопаді минулого року підготувало зміни до відповідних постанов Кабміну. Їх мета – усунути прогалини в нормативному врегулюванні питань реєстрації ділянок та прав на них. Тож надані пропозиції проходять усі кола погодження, і невдовзі мають надійти на розгляд Уряду.
Та постає закономірне питання: що робити тим людям, хто подав документи на отримання права власності на землю вже в цьому році? Звернувшись до нас і надавши весь пакет документів, відбувається процедура погодження. Далі, відповідно до Порядку, документи передаються до обласної філії Центру земельного кадастру (для перевірки обмінного файлу, внесення в базу даних та друку бланків державних актів), яка, здійснюючи свою діяльність на принципах самоокупності, на даний момент не в змозі забезпечити надання відповідних послуг через відсутність джерел покриття витрат з їх надання. Але роботу буде розблоковано. Тож необхідно дотримуватись відповідного порядку, а ситуація з видачею держактів скоро буде вирішена.
(Газета "Нове життя", 21.04.2011 р.)
Арбузинський район, Виступи і публікації, Земельне законодавство, Кадастр і реєстрація, Питання-відповіді
Видачу державних актів буде розблоковано?
Comments are Closed