Керуючись Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», виконуючи Указ Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Головному управлінні Держгеокадастру у Миколаївській області проводиться робота, спрямована на своєчасний та якісний розгляд звернень громадян, одержаних поштою та на особистому прийомі в. о. начальника Головного управління, заступником начальника, керівниками управлінь та відділів.

За звітний період до Головного управління надійшло 605 звернень громадян, що на 234 звернень більше у порівнянні з 2023 роком та на 274 звернень більше у порівнянні з 2022 роком (за 2022 рік – 331 звернення, за 2023 рік – 371 звернення).

Від вищих органів державної влади, а саме від Миколаївської облдержадміністрації, до яких звернулися жителі Миколаївщини, надійшло 67 звернень з питань роз’яснення вимог земельного законодавства щодо неотримання орендної плати за користування земельною ділянкою.
Кількість повторних звернень складає – 29 або 4,8 % від загальної кількості. З урахуванням колективних звернень за звітний період, було зареєстровано 5 звернень (0,2 % від загальної кількості) з питань оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, проведення перевірки законності використання земельних ділянок.
Кількість звернень від громадян до «гарячої лінії» Держгеокадастру та Урядової «гарячої лінії» порівняно з аналогічним періодом 2023 року в 2024 році зменшилась на 24 звернення і становить 5 звернень, а саме: 1 звернення від громадян до «гарячої лінії» Держгеокадастру та 4 звернення до Урядової «гарячої лінії» (за 2022 рік – 17 звернень, за 2023 рік – 29 звернень).

Протягом 2024 року до Головного управління від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки надійшло 128 звернень, що становить 21,1 % від загальної кількості, а саме:

за категоріями громадян: від людей з інвалідністю – 15 звернень (11,7 % від загальної кількості), від військовослужбовців та учасників бойових дій – 6 звернень (4,7 % від загальної кількості), від внутрішньо переміщених осіб – 2 звернення (1,5 % від загальної кількості);

за соціальним станом – від пенсіонерів 99 звернень (77,3 % від загальної кількості звернень за цей період) та 1 звернення від громадянина, який одночасно є пенсіонером – учасником бойових дій та багатодітною сім’єю (0,8 % від загальної кількості).

У зверненнях громадяни найчастіше порушували питання щодо роз’яснення вимог земельного законодавства та оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки; регулювання орендних відносин та вирішення земельних спорів тощо.

З метою забезпечення реалізації права фізичних та юридичних осіб на отримання адміністративних послуг у Головному управлінні діє Громадська приймальня, до якої за 2024 рік надійшло 118 звернень громадян з питань земельного законодавства.

Згідно із графіками особистого прийому громадян в 2024 році керівництвом Головного управління проведено 55 особистих прийомів за участю 53 громадян в рамках реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади, що на 44 прийоми більше у порівнянні з 2023 роком (у 2023 році проведено 11 особистих прийомів за участю 14 громадян).

За соціальним станом громадян на особистий прийом громадян, за звітний період. найбільше звернулось:

  • пенсіонерів – 23 особи (41,8% від загальної кількості);
  • військовослужбовці, учасники бойових дій – 1 особа (1,8 % від загальної кількості);
  • ВПО – 1 особа (1,8 % від загальної кількості),
  • громадянин, який одночасно є пенсіонером та учасником бойових дій – 1 особа (1,8 % від загальної кількості);
  • мати загиблого учасника бойових дій – 1 особа (1,8 % від загальної кількості).

Усі звернення розглянуті та опрацьовані в межах повноважень з дотриманням вимог, передбачених нормативними документами, які врегульовують порядок та особливості розгляду звернень громадян. Заявникам надані вичерпні відповіді та обґрунтовані роз’яснення.

Протягом звітного періоду до Головного управління надійшло та опрацьовано 73 запити на публічну інформацію, що на 49 запитів менше у порівнянні з 2023 роком (за 2023 рік – 122 запити на публічну інформацію) та на 23 запитів більше у порівнянні з 2022 роком (у 2022 році надійшло 50 запитів на публічну інформацію).

За запитами, що надійшли на адресу Головного управління, запитувачам надано вичерпні відповіді та роз’яснення у терміни, передбачені статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» з питань стосувалось правового статусу земельних ділянок; підстави виділення земельної ділянки та надання копії Державних актів на право власності на земельні ділянки тощо.