Керуючись Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», виконуючи Указ Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у Головному управлінні Держгеокадастру у Миколаївській області проводиться робота, спрямована на своєчасний та якісний розгляд звернень громадян, одержаних поштою та на особистому прийомі в. о. начальника Головного управління, заступником начальника, керівниками управлінь та відділів.

За звітний період до Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області надійшло 281 звернення громадян, що на 142 звернення більше у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року (І півріччя 2023 року – 139 звернень).

Від вищих органів державної влади, а саме від Миколаївської облдержадміністрації, до яких звернулися жителі Миколаївщини, надійшло 27 звернень з питань роз’яснення вимог земельного законодавства.

Кількість повторних звернень складає – 7, або 2,49 % від загальної кількості. З урахуванням колективних звернень за звітний період, було зареєстровано 3 звернення з питань оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, проведення перевірки законності використання земельних ділянок.


Кількість звернень від громадян до «гарячої лінії» Держгеокадастру та Урядової «гарячої лінії» порівняно з аналогічним періодом 2023 року в 2024 році зменшилась на 14 звернень і становить 4 звернення (за І півріччя 2023 року – 18 звернень).

Протягом І півріччя 2024 року до Головного управління від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки надійшло 72 звернення, що становить 25,6 % від загальної кількості, зокрема:

за категоріями громадян: від інвалідів І-ІІІ групи – 3 звернення (4,1 % від загальної кількості), від учасників бойових дій – 1 звернення (1,38 % від загальної кількості);

за соціальним станом – від пенсіонерів 67 звернень (23,8 % від загальної кількості звернень за цей період) та 1 звернення від громадянина, який одночасно є пенсіонером – учасником бойових дій та багатодітною сім’єю (1,38 % від загальної кількості).

У зверненнях громадяни найчастіше порушували питання щодо роз’яснення вимог земельного законодавства та оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки; регулювання орендних відносин та вирішення земельних спорів тощо.

В. о. начальника Головного управління Людмила Сандольська та перший заступник начальника Володимир Корнукій приділяють велику увагу розгляду звернень пільгової категорії громадян, безпосередньому спілкуванню з мешканцями громади під час проведення особистих прийомів, гарячих телефонних ліній спілкування із громадянами.

Згідно із графіками особистого прийому громадян в січні–червні поточного року керівництвом Головного управління проведено 25 особистих прийомів за участі 13 громадян в рамках реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади.
Усі звернення розглянуті та опрацьовані в межах повноважень з дотриманням вимог, передбачених нормативними документами, які врегульовують порядок та особливості розгляду звернень громадян. Заявникам надані вичерпні відповіді та обґрунтовані роз’яснення.

Протягом І півріччя 2024 року до Головного управління надійшло та опрацьовано 23 запити на публічну інформацію з питань: правового статусу земельних ділянок; підстави виділення земельної ділянки та надання копії Державних актів на право власності на земельні ділянки. За запитами, що надійшли на адресу Головного управління, запитувачам надано вичерпні відповіді та роз’яснення у терміни, передбачені статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».