На даний час до Очаківської міської ради надходять звернення фізичних та юридичних осіб щодо добровільної заміни отриманих державних актів на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою, форми яких були затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2002 року №449 “Про затвердження форм державного акта на право власності на земельну ділянку та державного акта на право постійного користування земельною ділянкою” (далі — постанова), на яких не зазначено кадастровий номер.
Відповідно до п. 2 постанови раніше видані державні акти на право приватної власності на землю, державні акти на право власності на землю, державні акти на право власності на земельну ділянку та державні акти на право постійного користування землею залишаються чинними і підлягають заміні у разі добровільного звернення громадян або юридичних осіб.
За наявності у землевласника (землекористувача) тільки державного акта старого зразка без зазначення на ньому кадастрового номера земельної ділянки, для заміни державного акта необхідне проведення двохетапної процедури, яка буде складатися з визначення, присвоєння кадастрового номера та реєстрації земельної ділянки; виготовлення нового державного акта.
Для визначення та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці в обов’язковому порядку необхідна документація із землеустрою, яка містить відомості про координати поворотних точок меж земельної ділянки та графічне зображення земельної ділянки. У даному випадку це буде технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Після виготовлення вищезазначеної документації для отримання нового державного акта землевласнику (землекористувачу) потрібно написати заяву (клопотання) до відповідного територіального органу Держкомзему та додати необхідні документи: копія наявного державного акта, копія акта приймання-передавання межових знаків на зберігання, копія акта перенесення в натуру (на місцевість) охоронних, санітарних, санітарно-захисних та інших зон за їх наявності, копія документа, на підставі якого набуто право на землю.
Новий державний акт видається протягом 15 робочих днів з дати надходження відповідних документів до територіального органу Держкомзему. При видачі нового державного акта — державний акт старого зразка повертається до територіального органу Держкомзему на зберігання.

В. В. Кифоренко, начальник Відділу Держкомзему у місті Очаків, депутат міськради від Партії регіонів

(Газета "Очаків", 20.04.2012 р.)